Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta
Redaktor: Administrator   
26.10.2013.

Image22 października 2013 r. w murach naszej szkoły gościł Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta. W spotkaniu z panem Włodzimierzem Kowalikiem wzięli udział uczniowie czterech klas pierwszych – 1 la, 1 lb, 1 tgh i 1 te. Spotkanie z ekspertem do spraw ochrony praw konsumenta było ciekawym wydarzeniem uatrakcyjniającym przebieg lekcji z podstaw przedsiębiorczości. Na zajęciach w sposób bardzo ciekawy i obrazowy uczniowie mogli się zapoznać z pojęciem konsumenta oraz motywami, które nami kierują przy dokonywaniu zakupów. Nie zawsze są one racjonalne, tak jak byśmy chcieli. Współczesne badania wskazują na bardzo duże znaczenie wpływu na nasze decyzje konsumenckie efektu ekspozycji, nieświadomego ucznia się czy też bodźców podprogowych. W większości przypadków wydaje nam się, że jesteśmy odporni na wpływ reklamy, a w rzeczywistości to – zobaczę na półce reklamowany w telewizji produkt i…produkt w koszyku.

Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw KonsumentaSpotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw KonsumentaImage

Rzecznik Praw Konsumenta zwrócił uwagę uczniom, że nabywanie towarów i usług odbywa się na podstawie zawieranych umów. A oświadczenie woli jej zawarcia może  być wyrażone przez każde zachowanie się  osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej. Jak wiele umów zawieramy każdego dnia? – kupuję chleb- umowa, jadę autobusem – umowa, korzystam z poczty elektronicznej – umowa. Jak widać umowa nie musi być zawsze pisemna, może być tylko ustna, a nawet umową będzie skinienie głową.
Pan Włodzimierz Kowalik zwrócił także uwagę na kampanię społeczną „Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz". Uczniowie otrzymali ulotki przypominające cztery zasady bezpiecznego zaciągania pożyczki:Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta
1. Sprawdź wiarygodność firmy.
2. Policz całkowity koszt pożyczki.
3. Dokładnie przeczytaj umowę.
4. Nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz.
Rzecznik praw konsumenta przypomniał również podstawowe zasady składania reklamacji i  korzystania z gwarancji.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »